Перегляд за Автор "Андрусенко, Олександр Анатолійович"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ КРИМІНАЛІСТИЧНОГО РОЗСЛІДУВАННЯ КРАДІЖОК ІНТЕРПОЛОМ, ЩО ВЧИНЕНІ ОРГАНІЗОВАНОЮ ЗЛОЧИННОЮ ГРУПОЮ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018) Новіков, Микола Михайлович; Novikov, Mykola; Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrУ статті висвітлюються особливості криміналістичного, кримінального та процесу- ального розслідування і розкриття Інтерполом крадіжок, які вчинені організованою злочинною групою та злочинною організацією із застосуванням класичних та сучас- них перспективних технічних методів і методик досудового провадження у вигляді оперативно-розшукових операцій і комбінацій, з деталізацією тактики слідчих дій, на базі американських стандартів типових слідчо-криміналістичних розслідувань краді- жок, що запроваджуються спеціальними підрозділами, які мають негласний розвіду- вальний характер, із використанням оперативних обліків: досьє, картотек, кібер-сай- тів, документів, сфер проникнення організованих злочинних груп і злочинних організацій до банків, підприємств, установ, організацій. Означені оперативні захо- ди є цільовою спрямованістю щодо рецепції передового досвіду Сполучених Штатів Америки, сенс та зміст якого розкриємо практикою діяльності Інтерполу. Прерога- тивою Міжнародної поліції є координація розслідування та запровадження спільних слідчих і розшукових дій на початковому й основному етапах щодо динаміки прото- кольно-процесуального їх оформлення за кількісними та якісними характеристика- ми: допиту суб’єктів кримінального провадження за транскордонними відстанями, зокрема із застосуванням відеоконференції; обшуку, виїмки, слідчого експерименту як примусових заходів, спрямованих на пошук об’єктивної істини у справі; застосу- вання аудіо- та відеоконтролю і поліграфа. In the articles light up the feature of criminalistics, criminal and judicial investigation and opening of thefts which are perfect the organized criminal group and criminal organization with application of classic and modern perspective technical methods and methods of pre-trial realization Interpol as HORDES of operations and combinations, with the certain working out in detail of tactic of consequence actions, on the base of the American standards of typical slidche-criminalistics investigations of thefts, that The prerogative of the International police is co-ordination of investigation and introduction of general investigators and search actions on the initial and basic stages in relation to a dynamics protocolary judicial their registration after quantitative and high-quality descriptions: to the interrogation of subjects of criminal realization after transfrontal distances, in a that number with application of video of conference; search, coulisse, investigation experiment, as the forced measures, directed on objective truth in business; application audio.
- ДокументЗаконодавство України та відомчі нормативно-правові акти, що регламентують діяльність працівників Національної поліції стосовно громадян, які затримані й утримуються під вартою на законних підставах(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Свинаренко, Юрій Павлович; Svynarenko, Yurii; Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrСтаттю присвячено дослідженню сутності кримінально-процесуального примусу, а саме законодавству України та нормативно правовим актам, що стосуються діяльності правоохоронних органів щодо громадян, які затримані й утримуються під вартою. Закони та нормативно-правові акти заслуговують на особливу увагу при дослідженні теми, адже саме в них розкриваються основні процедурні положення щодо затримання громадян та утримання їх під вартою, а також права останніх, що не повинні підлягати будь-яким обмеженням. Особливу увагу надано попередньому ув’язненню під варту, що дуже схоже на покарання у вигляді позбавлення волі. Його сутність полягає в тимчасовій примусовій ізоляції особи в спеціально призначених для цього установах. Відповідно до законодавства України, попереднє ув’язнення є запобіжним заходом щодо обвинуваченого, підсудного, підозрюваного в учиненні кримінального правопорушення, за що останнім може бути присуджене покарання у вигляді позбавлення волі або ж у випадку, якщо вирок щодо них не набрав законної сили. Наголошується на тому, що систематизація роботи у сфері охорони, тримання та конвоювання підозрюваних, підсудних та обвинувачених у вчиненні кримінальних правопорушень є одним із провідних напрямів щодо підтримання й забезпечення громадського порядку та безпеки, боротьби з проявами злочинності. Широко розкривається питання щодо тримання затриманих і взятих під варту осіб в ізоляторах тимчасового тримання. У таких спеціальних установах особи, які підоз-рюються в учиненні кримінального правопорушення або взяті під варту, піддаються ізоляції та цілодобовому нагляду для запобігання випадкам, коли особа може ухилитися від слідства та суду, заважати досудовому розслідуванню, відновлювати свою злочинну діяльність, і забезпечення виконання судових рішень. Одним із провідних питань, котрі висвітлюються в статті, є особливості тримання, права й обов’язки осіб, що перебувають у спеціальних установах поліції, де зазнача-ється щодо непорушності таких конституційних прав. Акцентовано на проблемних питаннях, що виникають під час здійснення оперативно-розшукової діяльності, проведенні слідчих (розшукових) дій у приміщеннях ІТТ. The article is dedicated to there search of the essence of the criminal-procedural enforcement exactly the legislation of Ukraine and normative-legal acts regulating the activity of law enforcement agencies regarding the citizens in custody. These laws and normative-legal acts deserve special attention during the research of our subject because they emphasize the main procedural provisions regarding citizens in custody and their non-restricted rights. A particular attention is paid to the preliminary custody, which is much similar to the penalty of freedom deprivation. Its essence is in the temporary coercive person’s isolation in special establishments. According to the legislation of Ukraine, the preliminary imprisonment is a preventive measure regarding an accused suspected in a crime to be punished with freedom deprivation or in the case when the sentence has not been in vigor yet. The work systematization in the sphere of guarding, keeping and convoying suspects, defendants and accused in crimes is considered to be one of the leading directions of maintaining public order and security, and fighting against criminality. The issue regarding keeping people in custody in the wards of temporary isolationis widely analyzed. In such establishments, suspects of crimes or those taken into custody are isolated and supervised for twenty-four hours not to abscond investigation, not to hinder the pretrial investigation, not to recidivate, not to fail court decisions. One of the most important issues enlightened in the article is that about the peculiarities of keeping people in custody in the special police establishments and non-violation of their constitutional rights and duties. The article deals with the problems arising during the operative-search activity and investigative-searching actions in the temporary isolation wardsas well.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНО-ТРУДОВИХ ПРАВ МОРЯКІВ: ПРАВО НА РЕПАРТІАЦІЮ(2021-12-23) Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrАвтор зазначає, що репатріація моряка значить не тільки повернення його додому чи за його проханням в інше місце, але і відшкодування йому витрат і заробітної плати за відповідний період, передбачений трудовим договором, проте, на жаль, останнім часом цей процес здійснюється досить повільно: місяцями, а інколи навіть роками. The author notes that the repatriation of a seafarer means not only returning him home or at his request to another place, but also compensating him for expenses and wages for the corresponding period provided for in the labor contract, however, unfortunately, recently this process has been carried out rather slowly: for months , and sometimes even for years.
- ДокументПОПЕРЕДЖЕННЯ, ВИЯВЛЕННЯ ТА ПРИПИНЕННЯ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ КОНТРАБАНДИ НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ, ЩО ВЧИНЯЮТЬСЯ ОРГАНІЗОВАНИМИ ЗЛОЧИННИМИ ГРУПАМИ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Свинаренко, Юрій Павлович; Svynarenko, Yurii; Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrСтаттю присвячено комплексному науковому й прикладному завданню щодо вдо- сконалення діяльності оперативних підрозділів із попередження, виявлення та при- пинення контрабанди наркотичних засобів, що вчиняються організованими злочин- ними групами. Кількість злочинів, пов’язаних із контрабандою наркотичних засобів, останніми роками значно збільшилися, тому що вони набувають усе більш організованого й масштабного характеру, завдають значної шкоди інтересам суспільства і не мають, на жаль, тенденції до зниження. Контрабанда як соціальне явище має багатовікову історію і за своєю суттю є діяль- ністю окремих осіб або груп, які незаконно ввозять або вивозять певні товари і цінно- сті для отримання матеріальної вигоди або досягнення інших цілей. Попередження, виявлення та припинення контрабандного провезення наркотичних засобів сьогодні стало одним із найважливіших розділів боротьби з наркоманією. Наголошується на важливості розроблення алгоритму взаємодії правоохоронних органів, міністерств і відомств інших держав при попередженні, виявленні й припи- ненні злочинів, скоєних організованими злочинними формуваннями у сфері неза- конного обігу наркотиків із перевезенням через державний кордон. Великого значення надається залученню негласного апарату шляхом надання доручень для виявлення організованих злочинних груп та з метою припинення кон- трабанди наркотичних засобів ще на стадіях підготовки або замаху. Визначено та запропоновано напрями вдосконалення попередження, виявлення та припинення контрабанди наркотичних засобів, що вчиняються організованими злочинними групами, у процесі застосування оперативно-розшукових заходів, прове- дення оперативно-тактичних операцій, використання оперативно-технічних засобів та службових собак. Для підвищення рівня знань суспільства зі сфери негативного впливу на життя людини наркотиків та відповідальності за їх виробництво, перевезення, збут, вживання, розкрадання, інформування населення про рівень злочинності у сфері незаконного обігу наркотичних засобів рекомендується взаємодіяти із засобами масової інформації. The article deals with the comprehensive scientific and applied task to improve the operative subdivisions activity in preventing, detecting and suppressing drug smuggling committed by organized criminal groups. Crimes connected with drug smuggling have been recently upsurged just because they are getting more organized and extended, damaging the society interests and, unluckily, not tending to decrease. Smuggling as a social phenomenon has a long history and, by its essence, is some people or groups’ activity exporting or importing illegally certain goods and valuables to obtain material profit or with other purposes. Prevention, detection and suppression of drug smuggling have been one of the most important tasks in the struggle with drug addiction. The importance to elaborate the algorithm of cooperation of law enforcement agencies, ministries and departments of other countries in preventing, detecting and suppressing crimes committed by organized criminal groups in the sphere of illegal drug circulation across the state border is emphasized. Great significance is given to the involvement of the secret apparatus to detect organized criminal groups to suppress drug smuggling on the stages of preparation or attempt. The directions to improve prevention, detection and suppression of drug smuggling committed by organized criminal groups are determined and proposed: in the process of operative-search and operative-tactic activities and while using trained dogs. It is recommended as well to cooperate with mass media to raise the level of knowledge in the society, in the sphere of negative drug influence on human life and responsibility for drug production, transportation, trafficking, use, theft; population awareness as to the level of criminality in the sphere of illegal drug circulation.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА ЕКОНОМІЧНИХ ЗЛОЧИНІВ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ В УКРАЇНІ: СУТНІСТЬ ТА ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Свинаренко, Юрій Павлович; Svynarenko, Yurii; Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrСтаттю присвячено дослідженню питання щодо профілактики економічних зло- чинів оперативними підрозділами. Наголошено на сутності «оперативно-розшукової профілактики», а також необхідності реагування та подолання зазначених проблем стосовно цієї теми, негайної ліквідації та розробки відповідних методів профілактики й усунення причин, умов вчинення відповідних злочинів. Звернена увага на важливість та актуальність проведення профілактики опера- тивними підрозділами, зокрема на необхідність виявлення організованих злочин- них груп і злочинних організацій задля припинення їх незаконної діяльності, адже останнім часом проблема економічної безпеки посідає досить вагоме місце в системі функціонування країни. За проведення профілактичних заходів шанси для роз- ростання організованої злочинності та її спроби увійти до влади зменшаться, зни- зиться рівень корупційних проявів. Все це допоможе уникнути затяжної економічної кризи та зростання економічної злочинності на території держави. Аналізуючи думки науковців і чинне законодавство в галузі оперативно-розшукової профілактики злочинів, визначено необхідність першочергового вирішення певних про- блем економічного розвитку країни, зокрема проблеми трансформації інституційних форм і методів державного управління економічним розвитком країни, проблеми мобі- лізації інвестиційного потенціалу, законодавче обмеження «тіньової» економіки та інші. У статті зазначено основні принципи профілактики злочинів оперативними під- розділами; наголошено на ролі оперативного (ініціативного) пошуку в оператив- но-розшуковій профілактиці економічних злочинів; виділено основні проблеми такої профілактики та можливі шляхи її подолання, у тому числі виявлення та усу- нення факторів, які призводять до ускладнення криміногенної ситуації і виявлення осіб, схильних до вчинення економічних злочинів, здійснення щодо них індивідуаль- них заходів профілактичного впливу. Розкрито сутність тіньової економіки як основи організованої злочинності економічної спрямованості. The article is dedicated to the research of the problem of preventing economic crimes by operative subdivisions. The essence of the «operative-search prevention», the necessity to react and overwhelm the a fore mentioned problem, elaborate corresponding preventive methods, to eliminate causes and conditions of crimes are emphasized. Special attention is paid to the importance and actuality of the prevention carried out by operative subdivisions and especially to the necessity of discovering criminal organized groups to stop their illegal activity as the problem of the economic security takes an important place in the system of our country's functioning. Preventive measures, giving fewer chances for the organized crime to grow and to its attempts to be present in the state organs and lowering the level of corruption, can help escape from a continuous economic crisis and stop growing of economic crime on the territory of the country. Having analyzied the scientists' opinions and existing legislation in the sphere of the operative-search crime prevention, the necessity of the first-rate solution of certain problems of the country's economic development exactly the problems of transformation of the institutional forms and methods of the state administration of the economic development of the country; the problems of mobilizing investment potential; legislative limitation of the «shadow» economy and others are determined. In the article, the main principles of the crime prevention realized by operative subdivisions are enlightened; the role of the operative (initiative) search in the operative-search prevention of economic crimes is emphasized; the main problems of such prevention are enlightened as well; the factors leading to the complication of the criminal situation and persons inclined to commit economic crimes are to be discovered and eliminated after using towards such persons individual measures of preventive influence are pointed out. The essence of the shadow economy as the basis of the organized economic crime is explained.
- ДокументПІДСТАВИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РОЗШУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Свинаренко, Юрій Павлович; Svynarenko, Yurii; Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrСтаттю присвячено дослідженню питання щодо підстав проведення оператив- но-розшукової діяльності (далі – ОРД). Наголошено на необхідності й актуальності для сучасної теорії та практики ОРД в сучасних умовах проведення на монографіч- ному рівні комплексного дослідження теоретично-правових і організаційно-тактич- них засад щодо підстав проведення ОРД з метою вироблення науково-обґрунтованих пропозицій до чинного законодавства, а також розроблення науково-практичних рекомендацій для підвищення ефективності роботи в цьому напрямі. Звернута увага на важливість і актуальність проведення ОРД тільки на законних підставах для попередження виникнення негативних наслідків, адже останнім часом посилилася динаміка зростання кількості проведення оперативно-розшукових захо- дів, що тимчасово обмежують права та свободи громадян, під час здійснення яких існують випадки порушень прав і свобод громадян. Аналізуючи дослідження вчених у галузі ОРД і законодавство України, визначено дві категорії підстав проведення ОРД, а саме ті, що спрямовані на протидію злочин- ності, та ті, що мають дозвільний характер. До першого виду відносять наявність достатньої інформації, одержаної в установленому законом порядку, що потребує перевірки за допомогою оперативно-розшукових заходів і засобів. Другий вид включає запити повноважних державних органів, установ та органі- зацій про перевірку осіб у зв’язку з їх допуском до державної таємниці і до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках, а також осіб, яким надається дозвіл на перебування без супроводу в контрольованих і стерильних зонах, зонах обмеженого доступу, що охороняються, та критичних частинах таких зон аеропор- тів; потреба в отриманні розвідувальної інформації в інтересах безпеки суспільства і держави; наявність узагальнених матеріалів центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відми- ванню) доходів, одержаних злочинним шляхом або фінансуванням тероризму, отри- маних в установленому законом порядку. Розкриваються поняття «розвідувальна діяльність», «контррозвідувальна діяль- ність», «розвідувальна інформація», «державна таємниця», «фінансовий моніторинг» та їх відношення до здійснення оперативно-розшукової діяльності. Роботи призна- чена для науковців, практичних працівників, викладачів, курсантів і студентів, широ- кого кола читачів, які цікавляться питанням, що визначається цим дослідженням. The article is dedicated to the grounds of carrying out operative-search activity. The necessity and actualization for the modern theory and practice of the operative-search activity in the contemporary conditions of carrying it out on the monographic level of the complex research of the theoretical and legal, organizational and tactical principles and grounds are stated to carry out operative-search activity with the purpose to elaborate scientifically-grounded propositions to the legislation in vigour and scientific and practical recommendations to make the activity in this direction more effective. The importance and actualization of the operative-search activity to be carried out only upon the legal grounds to prevent negative consequences because of the growing searching operations temporarily limiting and sometimes violating citizens’ rights and liberties are taken into consideration. Analyzing scientists’ researches in the sphere of the operativesearch activity and the legislation of Ukraine, we determine two categories of the grounds to carry out operative-search activity: those counteracting criminality and permissive ones. The first category includes the existence of sufficient legally received informationto be checked up by the operative-search measures and means. The second category includes the inquiries of the authoritative state organs, establishments and organizations to check up the persons having the state secrecy access, working with nuclear materials and on nuclear facilities, and also the persons having permission to stay unaccompanied on the controlled and sterile zones, on the guarded zones of limited access, on the critical parts of the same zones in airports; the necessity in obtaining intelligence information because of the interests of the state and society security; the existence of the legally obtained generalized materials of the central organ of the executive power realizing the state policy in the sphere of preventing and counteracting illegally obtained profits legalization (laundering), or terrorism financing. Such notions as “intelligence activity”, “counterintelligence activity”, “intelligence information”, “state secrecy”, “financial monitoring” are cleared up in the general sense of meaning and in their relation to the operative-search activity. The article is assigned for scientists, operative workers, lecturers, cadets, students and to a broad circle of readers interested in the questions determined with this research.