Перегляд за Автор "Алексєєнко, Анна Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ ВІДПОВІДНО ДО УМОВ СУЧАСНОСТІ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Alekseyenko, Anna; Федорченко, Олег Володимирович; Fedorchenko, Oleh; Камінська, Олена Анатоліївна; Kaminska, OlenaУ сучасних реаліях конституційно-правова відповідальність є важливим елементом в інституті відповідальності органів державної влади. У статті наведено загальну характе- ристику та особливості конституційно-правової відповідальності, проаналізовано суб’єкти конституційно-правової відповідальності, досліджено санкції, як форму вираження кон- ституційно-правової відповідальності, конституційні делікти як підставу конституцій- но-правової відповідальності. Конституційно-правову відповідальність визначено, як вид юридичної відповідальності, передбачений нормами конституційного права, що має політико-правовий характер, іноді перетинається з політичною відповідальністю. У статті визначено ознаки, які властиві конституційно-правовій відповідальності, та визначають її природу та сутність. Визначальною ознакою конституційної відповідальності, яка відріз- няє її від інших видів юридичної відповідальності, є своєрідність та характерність її санкцій. Конституційно-правова відповідальність відрізняється від публічно-правової , яка є відпові- дальністю органів державної влади (посадових осіб), та органів місцевого самоврядування. Визначено, що суб’єктами конституційно-правової відповідальності виступають особливе коло суб’єктів, що є вужчим за коло суб’єктів конституційного права. Ними можуть бути тільки органи публічної влади, або їх посадові особи. Важливим елементом, який відріз- няє конституційно-правову відповідальність від інших видів юридичної відповідальності, є порядок, процес реалізації. Основним способом реалізації будь-якої іншою юридичної відповідальності (кримінальної, адміністративної, цивільно-правової) є судовий порядок, на відміну від того, конституційно-правова відповідальність може реалізовуватися шляхом прийняття рішення компетентними органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Насамперед конституційно-правову відповідальність варто визначати як конституційно-правове відношення в широкому (загальному) його розумінні, що є засно- ваним на державному примусі, яке виникає з моменту вчинення конституційного делікту, одна сторона якого – правопорушник зобов'язаний понести юридичну відповідальність, передбачену санкцією порушеної правової норми, а інша сторона – інстанція конституцій- но-правової відповідальності має повноваження притягнути його до відповідальності. In modern realities, constitutional and legal responsibility is an important element in the institution of responsibility of state authorities. The article gives the general characteristics and features of constitutional liability, analyzes the subjects of constitutional liability, investigates sanctions as a form of expression of constitutional liability, constitutional torts as a basis for constitutional liability. Constitutional-legal responsibility is defined as a type of legal responsibility provided for by the norms of constitutional law, which has a political-legal nature, sometimes overlapping with political responsibility. The article defines the features that are characteristic of constitutional and legal responsibility and determine its nature and essence. The defining feature of constitutional responsibility, which distinguishes it from other types of legal responsibility, is the originality and character of its sanctions. Constitutional-legal responsibility differs from public-legal responsibility, which is the responsibility of state authorities (officials) and local self-government bodies. It was determined that the subjects of constitutional and legal responsibility are a special circle of subjects, which is narrower than the circle of subjects of constitutional law. They can only be public authorities or their officials. An important element that distinguishes constitutional and legal responsibility from other types of legal responsibility is the procedure, the implementation process. The main way of implementing any other legal responsibility (criminal, administrative, civil) is the judicial procedure, in contrast, constitutional-legal responsibility can be implemented by making a decision by competent state authorities or local self-government bodies. First of all, constitutional-legal responsibility should be defined as a constitutional-legal relationship in its broad (general) sense, which is based on state coercion, which arises from the moment of committing a constitutional delict, one party of which - the offender is obliged to bear legal responsibility, provided for by the sanction of the violated legal norm, and the other party – the instance of constitutional and legal responsibility has the authority to bring him to justice.
- ДокументВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА КАТУВАННЯ ЛЮДИНИ: ПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ ТА ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН(Одеса: ОДУВС, 2023) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaВ даній науковій статті було проведено порівняльний аналіз відповідальності за катування в Україні та інших країнах Світу. Першочерговими діями проведеного аналізу стало визначення самого поняття «катування», «нелюдського поводження», «такого, що принижує гідність, поводження чи покарання». Розкрито дані поняття на основі справ Європейського суду з прав людини. Наступними діями було проа- налізовано міжнародні нормативно-правові акти у сфері захисту прав людини від вчинення над нею катування, нелюдського поводження, такого, що принижує гід- ність, поводження чи покарання. В основу даного аналізу було взято Європейську конвенцію з прав людини, Міжнародний пакт про громадянські та політичні права людини, Загальну декларацію прав людини, Конвенцію проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і пока- рання. Відмічено про сучасні конституційні норми протидії катуванню в україн- ському нормативно-правовому колі. Проаналізована відповідальність за криміналь- ним законодавством України за вчинення катування та наведена сучасна статистична інформація її вчинення на території України. Були виділені окремі судові справи стосовно притягнення до відповідальності за вчинення катування по відношенню до інших осіб. Проаналізовано засади відповідальності в різних країнах Світу, таких як Болгарія, Молдова, Польща, Німеччина, Італія, Велика Британія, США тощо. Вказано про вікові рамки, за якими настає відповідальність за вчинення катування в різних країнах Світу. Зазначено, що завдяки діяльності міжнародних організацій, таких як Європейський Союз і ООН, фундаментальні права людини в європейському про- сторі не тільки зазнали значного розвитку, але й гарантовані та захищені на висо- кому рівні. Окремо приділено увагу сучасним подіям вчинення катувань на період з початку анексії Криму, незаконного вторгнення на Донецьку й Луганську області та збройної агресії Російської Федерації з 24 лютого 2022 року і по сьогоднішній день. Запропоновано вдосконалення статті 127 Кримінального кодексу України в частині встановлення відповідальності за катування шляхом бездіяльності та мовчазної згоди, а також в частині врахування обтяжуючої обставини, як спричинення при катуванні тяжких тілесних ушкоджень, або смерті людини. In this scientific article, a comparative analysis of responsibility for torture in Ukraine and other countries of the world was carried out. The primary actions of the conducted analysis became the definition of the concept of "torture", "inhuman treatment", "behavior or punishment that degrades human dignity". These concepts are revealed based on the cases of the European Court of Human Rights. The following actions analyzed the international normative legal acts in the field of protection of human rights against torture, inhuman treatment, such as degrades dignity, treatment or punishment. This analysis was based on the European Convention on Human Rights, the International Covenant on Civil and Political Rights, the Universal Declaration of Human Rights, the Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment and Punishment. It is noted about the modern constitutional norms of combating torture in the Ukrainian regulatory and legal framework. The responsibility under the criminal legislation of Ukraine for the commission of torture is analyzed and modern statistical information on its commission on the territory of Ukraine is provided. The principles of responsibility in different countries of the world, such as Bulgaria, Moldova, Poland, Germany, Italy, Great Britain, the USA, etc., have been analyzed. The age limits for committing torture in different countries of the world are specified. It is noted that thanks to the activities of international organizations, such as the European Union and the UN, fundamental human rights in the European space have not only undergone significant development, but are also guaranteed and protected at a high level. It is proposed to improve Article 127 of the Criminal Code of Ukraine in terms of establishing liability for torture through inaction and tacit consent, as well as in terms of taking into account an aggravating circumstance, such as causing severe bodily harm or death during torture.
- ДокументНавчально-методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів вищої освіти денної форми навчання з навчальної дисципліни «Права і свободи людини і громадянина»(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, Anna; Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, LarysaНавчально-методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів вищої освіти денної форми навчання з навчальної дисципліни «Права і свободи людини і громадянина». Рекомендації підготовлені для здобувачів вищої освіти навчальних закладів зі специфічними умовами навчання.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ В УКРАЇНІ(Інститут управління, психології та безпеки ЛьвДУВС, 2023-03-23) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaЗ метою вдосконалення правового закріплення здійснення внутрішньої торгівлі в Україні доцільним є прийняття спеціального Закону «Про внутрішню торгівлю», що сприятиме упорядкуванню торгівельної діяльності, забезпечить скоординовану діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, дозволить створити конкурентне середовище, залучити інвестиції у сферу внутрішньої торгівлі, підвищити рівень торгівельного обслуговування населення та захисту споживачів.
- ДокументПрава і свободи людини і громадянина(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, Larysa; Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaНавчально-методичні рекомендації до семінарських занять здобувачів вищої освіти денної форми навчання з навчальної дисципліни «Права і свободи людини і громадянина». Рекомендації підготовлені для здобувачів вищої освіти навчальних закладів зі специфічними умовами навчання.
- ДокументПризупинення трудового договору в умовах воєнного стану(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-05-25) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaПризупинення дії трудового договору − це нова процедура, яка з’явилася в законодавстві в 2022 році та регулюється відповідним законом, оформляється відповідними організаційно-розпорядчими документами та має ряд особливих ознак та умов. Однак механізм регулювання призупинення трудового договору в Кодексі законів про працю відсутній та потребує детального вивчення та відповідного законодавчого рішення. Головною умовою призупинення трудового договору з працівником є абсолютна неможливість роботодавця надати роботу, а працівника — виконувати її. Suspension of the employment contract is a new procedure that appeared in the legislation in 2022 and is regulated by the relevant law, formalized by relevant organizational and administrative documents and has a number of special features and conditions. However, the mechanism for regulating the suspension of an employment contract in the Code of Labor Laws is absent and requires a detailed study and an appropriate legislative decision. The main condition for the suspension of an employment contract with an employee is the absolute impossibility of the employer to provide work, and the employee to perform it.
- ДокументПроблеми реалізації права на вільне пересування, вільний вибір місця проживання в умовах воєнного стану(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-03-22) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaУ зв’язку з повномасштабною війною на території нашої держави, на сьогодні відсутні ефективні засоби запобігання та протидії порушенням прав людини на свободу пересування та вільний вибір місця проживання. З цього приводу, вважаємо за доцільне об’єднати та зосередити зусилля науковців, практичних працівників та представників владних структур для розробки ефективних інструментів і механізмів неухильного забезпечення та гарантування прав людини в умовах правового режиму воєнного стану. Due to the full-scale war on the territory of our country, there are currently no effective means of preventing and countering violations of human rights to freedom of movement and free choice of residence. In this regard, we consider it expedient to unite and concentrate the efforts of scientists, practical workers and representatives of power structures to develop effective tools and mechanisms for the consistent provision and guarantee of human rights in the conditions of the legal regime of martial law.
- ДокументСОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ПОЛІЦІЇ ПІД ЧАС ОХОРОНИ ОСНОВОПОЛОЖНИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ І СВОБОД ЛЮДИНИ В ПРАВОВІЙ ДЕРЖАВІ(Одеса: ОДУВС, 2023-06-27) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaНеабиякої актуальності в сучасних реаліях набувають такі форми потенційного підвищення правової культури населення як просвітницькі лекції, бесіди, вебінари, правові консультації, зустрічі поліцейських із громадою тощо. Автор вважає, що за такої взаємодії працівники поліції мають опановувати та реалізовувати у своїй діяльності інноваційні форми взаємодії з суспільством, цим самим збільшуючи та підтримуючи позитивний імідж органів Національної поліції серед населення. Також, на переконання автора, досягнення цієї глобальної мети можливе лише у випадку докорінної зміни підходу до всієї організаційно-правової моделі взаємодії органів Національної поліції з населенням. Such forms of potential improvement of the legal culture of the population as educational lectures, conversations, webinars, legal consultations, meetings of the police with the community, etc., are gaining considerable relevance in modern realities. The author believes that with such interaction, police officers should master and implement in their activities innovative forms of interaction with society, thus increasing and supporting the positive image of the National Police bodies among the population. Also, in the opinion of the author, the achievement of this global goal is possible only in the case of a fundamental change in the approach to the entire organizational and legal model of interaction between the National Police bodies and the population.
- ДокументЩодо питання взаємодії органів досудового розслідування та підрозділів кримінальної розвідки Національної поліції України(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2017-04-28) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaДослідження присвячено аналізу способів вирішення проблем забезпечення взаємодії органів досудового розслідування та інших правоохоронних органів для забезпечення кримінального судочинства з урахуванням специфіки їх діяльності, у тому числі з підрозділами кримінальної розвідки, пов‘язаної з розслідуванням особливо складних та особливо важливих кримінальних проваджень; визначення й наукове обґрунтування комплексу пропозицій, спрямованих на удосконалення норм чинного кримінального процесуального законодавства, інших нормативно-правових актів і правозастосовчої практики правоохоронних органів. The study is devoted to the analysis of ways to solve the problems of ensuring the cooperation of pre-trial investigation bodies and other law enforcement agencies to ensure criminal justice, taking into account the specifics of their activities, including with criminal intelligence units related to the investigation of particularly complex and particularly important criminal proceedings; definition and scientific substantiation of a set of proposals aimed at improving the norms of current criminal procedural legislation, other normative legal acts and law enforcement practice of law enforcement agencies.