Репозитарій Одеського державного університету внутрішніх справ

еOSUIAIR - Electronic Odesa State University of Internal Affairs Institutional Repository

Електронний архів Одеського державного університету внутрішніх справ накопичує, зберігає та надає вільний доступ до електронних версій наукових, навчальних та науково-методичних праць спільноти університету. Проект реалізовано на базі програмного забезпечення DSPACE і підтримується бібліотекою університету.
  • Адміністратор репозитарію - library@oduvs.edu.ua
Photo by @inspiredimages
 

Нові надходження

Документ
Терористична злочинність у сучасному світі: закономірності, детермінація та запобігання
(Морська безпека та оборона, 2023) Стукаліна, Ольга Віталіївна; Stukalina, Olha
У статті досліджено комплекс теоретичних і практичних проблем кримінологічної характеристики та запобігання терористичній злочинності, аналізуються її історичні витоки та закономірності еволюції, досліджуються найбільш небезпечні та смертоносні терористичні організації світу, визначаються особливості детермінаційного комплексу, пропонуються основні напрями та конкретні заходи щодо протидії терористичній злочинності у сучасних умовах. Установлено, що терористична злочинність як явище суспільно-політичного життя існує досить давно, але обсяги, яких ця загроза досягла сьогодні, є безпрецедентними. З’ясовано, що, згідно з міжнародною статистичною інформацією, з 2007 по 2022 р. у світі було зафіксовано близько 171 717 терактів. Лише станом на 2022 р. на міжнародному рівні зареєстровано 3 955 терактів, при цьому кількість загиблих від цієї кримінально протиправної діяльності становила 6 701 особу. Доведено, що у 2014–2022 рр. терористична злочинність у країнах світу характеризувалася відмінностями у кількісних та якісних показниках. Виявлено, що географія тероризму безперервно розширюється, унаслідок чого майже не залишилося країн, які б не піддавалися його суспільно небезпечному впливу. З’ясовано, що у 2022 р. близько 162 країн світу постраждали від кримінальних правопорушень терористичного характеру. Визначено, що найбільш постраждалими від терористичної злочинності країнами у 2022 р. були Афганістан, Буркіна-Фасо, Сомалі, Малі, Сирія, Пакистан, Ірак, Нігерія, М’янма, Нігер. Установлено, що терористична злочинність підриває світову економіку; з 2000 р. і дотепер матеріальні збитки від тероризму в усьому світі зросли приблизно в три рази. Доведено, що раціональним вирішенням проблеми терористичної злочинності є проєктування громадських місць – будівель та інфраструктури, які б ураховували вимоги безпеки від терористичних атак. The article examines the complex of theoretical and practical problems of prevention and criminological characteristics of terrorist crime, analyzes its historical origins and patterns of evolution, studies the most dangerous and deadly terrorist organizations in the world, defines the peculiarities of the deterministic complex, proposes the main directions and concrete measures for the prevention of terrorist crime in modern conditions. It has been established that terrorist crime as a phenomenon of social and political life has existed for quite a long time, but the volumes that this threat has reached today are unprecedented. It was found that, according to international statistical information, from 2007 to 2022, about 171,717 acts of terrorism were recorded in the world. Only as of 2022, 3,955 acts of a terrorist nature were registered at the international level, while the number of deaths from this criminal activity was 6,701 people. It has been proven that in 2014-2022, terrorist crime in the countries of the world was characterized by stable patterns and differences in quantitative and qualitative indicators. It was revealed that the geography of terrorism is continuously expanding by the countries of the world, as a result, there are almost no countries left that are not subject to its socially dangerous influence. It was found that in 2022, about 162 countries of the world suffered from crimes of a terrorist nature. It was determined that the countries most affected by terrorist crime in 2022 are: Afghanistan, Burkina Faso, Somalia, Mali, Syria, Pakistan, Iraq, Nigeria, Myanmar, Niger. It has been established that terrorist crime undermines the world economy, from the beginning of 2000 to the present, material losses from terrorism around the world have increased approximately 3-fold. It has been proven that a rational solution to the problem of terrorist crime is the design of public places – buildings and infrastructure, which would take into account the security requirements against terrorist attacks. Proposed countermeasures against terrorist crime in the modern world.
Документ
Теоретичний та законодавчий фреймворк, що регулює інститут помилування та амністії: правова характеристика та проблемні аспекти
(Морська безпека та оборона, 2023) Собко, Ганна Миколаївна; Sobko, Hanna; Кулешов, А.С.; Kuleshov, A.S.
Статтю присвячено аналізу теоретичної та законодавчої бази інститутів помилування та амністії, їхніх проблемних аспектів та правової характеристики. Незважаючи на те що відповідні інститути є одними з найстаріших правових механізмів, вони все ж таки відіграють велику роль у регулюванні кримінально-правових відносин, оскільки сьогодні, піддавшись структурним змінам, вони набули нового завдання, яке передбачає забезпечення таких принципів, як гуманність, справедливість, рівність, законність та ін., та забезпечення методів, таких як заохочення та превенція. Визначено основні проблеми, які пов’язані з даними інститутами, а саме: забезпечення адаптації засуджених після реалізації помилування, забезпечення справедливості та рівності, суспільне сприйняття, зловживання та ігнорування амністії та помилування, нормативне закріплення, обмежена кількісна частина функціонування амністії та помилування, тобто коло суб’єктів, від сутність дефініції помилування та амністії в нормативній частині правової системи. Розглянуто нормативні акти вітчизняного законодавства та зарубіжних країн, такі як: Конституція України, Конституція Швейцарії, Конституція Італії, Конституція Ісландії, Конституція Польщі, а також Указ Президента України «Про Положення про порядок здійснення помилування» зі змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 373/2021 від 20.08.2021«; Наказ «Про затвердження Порядку подання до Офісу Президента України матеріалів за клопотаннями про помилування засуджених та виконання указів Президента України про помилування» зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3219/5 від 13.09.2021; Кримінально-виконавчий кодекс України зі змінами внесеними згідно із Законом № 2849-ІХ від 13.12.2022; Кримінальний кодекс України зі зміна ми, внесеними згідно із Законом № 3000-ІХ від 21.03.2023; Закон України «Про застосування амністії в Україні»; Кримінально-процесуальний кодекс Польщі. Визначено поняття амністії та помилування в теоретичному аспекті з використанням словників різних галузей, переважно юридичних, та словників зі словами іншомовного походження. Розглянуто, як працюють інститути в Україні, країнах Європи, їхні особливості та відмінності. Досліджено відношення науковців та суспільства до відповідних інститутів, проаналізовано ставлення таких науковців, як: А. Музика, С. Школа, Б. Телефанко, А. Березовський, В. Гончаренко, М. Коржанський, М. Мельник та М. Ховронюк. Зазначено думки автора про роль інститутів помилування та амністії у супільстві. The article is devoted to the analysis of the theoretical and legislative framework of pardon and amnesty institutions, their problematic aspects, and legal characteristics. Despite being among the oldest legal mechanisms, these institutions play a significant role in regulating criminal justice relations, as they have undergone structural changes and acquired new tasks that involve ensuring principles such as humanity, justice, equality, legality, as well as methods like incentivization and prevention. The identified main problems associated with these institutions include ensuring the adaptation of convicts after pardon, ensuring justice and equality, societal perception, abuse and disregard of amnesty and pardon, normative consolidation, limited quantitative functioning of amnesty and pardon, i.e., the scope of subjects, and the absence of a definition of pardon and amnesty in the normative part of the legal system. The study examines the legislative acts of domestic legislation and foreign countries, such as the Constitution of Ukraine, the Constitution of Switzerland, the Constitution of Italy, the Constitution of Iceland, the Constitution of Poland, the Decree of the President of Ukraine “On the Procedure for Pardoning” with changes introduced by the Decree of the President No. 373/2021 dated August 20, 2021; the Order “On the Approval of the Procedure for Submitting Materials to the Office of the President of Ukraine on Petitions for Pardon of Convicts and the Execution of Presidential Pardon Decrees” with changes introduced by the Order of the Ministry of Justice No. 3219/5 dated September 13, 2021. The Criminal Executive Code of Ukraine with changes introduced by Law No. 2849-IX dated December 13, 2022; the Criminal Code of Ukraine with changes introduced by Laws No. 3000-IX dated March 21, 2023; the Law of Ukraine “On the Application of Amnesty in Ukraine”; the Criminal Procedure Code of Poland. Furthermore, the concepts of amnesty and pardon are discussed from a theoretical aspect using dictionaries from various fields, predominantly legal and dictionaries of foreign origin. The functioning of these institutions in Ukraine, European countries, their peculiarities and differences are considered. The attitudes of scholars and society towards these institutions are examined, and the views of authors such as A. Muzik, S. Shkola, B. Telefanko, A. Berezovskyi, V. Honcharenko, M. Korzhanskyi, M. Melnyk, and M. Khovroniuk are analyzed. The author expresses their opinions on the role of pardon and amnesty institutions in society.
Документ
Створення центрів кримінального аналізу в режимі реального часу - важливий важіль у переведенні поліції з реактивного режиму до проактивного: зарубіжний досвід
(Морська безпека та оборона, 2023) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr; Форос, Ганна Володимирівна; Foros, Hanna
The goal of the article is to study the foreign best practices of using criminal analysis centers in real time regarding the possibility of transferring police activity from a reactive mode to a proactive one. Since the beginning of the new millennium, different policing paradigms have gradually changed or simply complemented each other: community policing, intelligence-led policing, active use of intelligence from open sources, criminal analysis. Each of them envisaged, in the case of its proper implementation, to ensure a change in the mode of police activity from a reactive one to a proactive one. Today, with the same confidence, the implementation of the paradigm of using real-time crime centers has begun in some states. For its implementation, the paradigm requires powerful technical and informational support. The authors indicate that Real-time crime centers have become popular throughout the United States. It is believed that such a center can help the police team in a number of issues: 1) to be aware of situations in real time – by receiving a continuous flow of information from many sources; 2) to monitor critical assets and infrastructure; 3) to work more efficiently – the latest data will help proactive work; 4) to increase productivity – through optimal spatial planning and the latest technologies; 5) to promote cooperation of analysts, investigators and team members from various departments. The authors highlight the mission of real-time crime centers, which is to centralize a wide range of current and emerging technologies, to coordinate the human resources of police and/or civilian professionals and direct their attention to high-level crime areas, ongoing active crimes, large-scale public events, which may require the presence or response of law enforcement agencies. Police departments that have RTCCs include the New York, Miami-Dade, Seattle, Fort Worth, St. Louis, Albuquerque, Austin, Tampa, Fresno Police Departments , Minneapolis and Houston. The authors indicate the most important foundations for ensuring the effectiveness of the real-time crime center: 1) ensuring the safety of police officers by instantly providing them with the most up-to-date information about the environment in which they have to work right now; 2) provision of instant identification of persons of professional interest; 3) promotion of reliable detention – through the distribution of personnel on the territory in the manner adequate to the situation. The introduction of cloud technologies and the rejection of proprietary systems will contribute to the efficiency of setting up the working platform, accessibility to the necessary police units, reliability of its work and ease of modernizing. The authors express confidence that real-time crime centers will respond to the proactive mode of police work. However, abandoning traditional centers of criminal analysis is not advisable, because they work with crimes that are latent in nature, develop slowly and information about them is bring collected gradually. Метою статті є дослідження зарубіжного досвіду застосування центрів кримінального аналізу в режимі реального часу стосовно можливості переведення поліцейської діяльності з реактивного режиму в проактивний. Від початку нового тисячоліття поступово змінилися чи просто доповнили одна одну різні парадигми поліцейської діяльності: соціально орієнтована діяльність поліції, поліцейська діяльність, що керується розвідданими, активне використання розвідданих із відкритих джерел, кримінальний аналіз. Кожна з них передбачала у разі належного впровадження забезпечити зміну режиму поліцейської діяльності з реактивного на проактивний режим. Сьогодні з тією ж упевненістю у деяких державах розпочалося впровадження парадигми застосування центрів кримінального аналізу в режимі реального часу. Для свого впровадження парадигма передбачає потужну технічну та інформаційну підтримку. Автори вказують, що центри кримінального аналізу в режимі реального часу стали популярними на всій території США. Уважається, що такий центр може допомогти поліцейській команді у низці питань: 1) бути в курсі ситуацій у реальному часі – через отримання безперервного потоку інформації з багатьох джерел; 2) здійснювати моніторинг критичних активів та інфраструктури; 3) працювати ефективніше – найсвіжіші дані спряють проактивній роботі; 4) підвищити продуктивність – через оптимальне просторове планування та найновіші технології; 5) сприяти співпраці аналітиків, слідчих та членів команд із різних відділів. Автори висвітлюють місію центрів кримінального аналізу в режимі реального часу, яка полягає у тому, щоб централізувати широкий спектр поточних і нових технологій, координувати людські ресурси поліцейських та/ або цивільних фахівців і спрямовувати їхню увагу на сфери злочинності високого рівня, триваючі активні зло чини, масштабні публічні заходи, які можуть вимагати присутності або реагування правоохоронних органів. До департаментів поліції, які мають у своєму складі центри кримінального аналізу в режимі реального часу (RTCC), відносяться департаменти поліції Нью-Йорка, Маямі-Дейд, Сіетла, Форт-Ворт, Сент-Луїсу, Департамент поліції Альбукерке, Остіна, Тампи, Фресно, Міннеаполіса та Х’юстона. Автори вказують найважливіші підвалини забезпечення ефективності центру кримінального аналізу в режимі реального часу: 1) забезпечення безпеки поліціантів через миттєве надання їм найактуальнішої інформації про оточення, у якому вони мають працювати прямо зараз; 2) забезпечення миттєвої ідентифікації осіб, що викликають професійний інтерес; 3) сприяння надійному затриманню – через розподіл персоналу по території – адекватно обстановці. Упровадження хмарних технологій та відмова від пропрієтарних (власних) систем сприятимуть оперативності постановки робочої платформи, доступності необхідним підрозділам поліції, надійності її роботи і легкості модернізації. Автори висловлюють упевненість, що центри кримінального аналізу в режимі реального часу сприятимуть проактивному режиму роботи поліції. Проте відмова від традиційних центрів кримінального аналізу недоцільна, оскільки вони працюють зі злочинами, що за своєю природою є латентними, розвиваються повільно та інформація про них збирається поступово.
Документ
Використання спеціальних тренувальних систем під час професійної підготовки кадрів поліції у закладах вищої освіти Міністерства внутрішніх справ - маркерні тренувальні комплекси
(Морська безпека та оборона, 2023) Покайчук, В. Я.; Pokaichuk, V. Ya.; Бахчеван, Євген Федорович; Bakhchevan, Yevhen; Мосузенко, Володимир Юрійович; Mosuzenko, Volodymyr
У статті на основі аналізу міжнародного досвіду підготовки поліцейських і військовослужбовців із вогневої та тактико-спеціальної підготовки розглянуті питання організації практичного навчання та впровадження в навчальний процес закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання, що належать до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, спеціальних сучасних тренувальних систем (маркерної зброї), а також питання розроблення таких систем науково-дослідними та конструкторськими установами в Україні. Вивчено історію виникнення маркерної зброї як окремої системи, направленої на вдосконалення підготовки поліцейського/військовослужбовця до застосування вогнепальної зброї під час вогневого контакту. Водночас проведено аналіз і наведено приклади сучасних тренінгових систем (маркерної зброї), що використовується в підготовці працівників поліції й інших відомств за кордоном, а також проаналізовано досвід використання зазначених систем у практичних підрозділах Національної поліції України та Державної прикордонної служби України. Принципи роботи маркерної зброї, будову маркерного патрона й особливості їх використання, а також вимоги до заходів особистої безпеки під час освітнього процесу. Окрема увага приділяється ключовим елементам підготовки особового складу з використанням маркерної зброї й особливостями проведення практичних занять із конкретними цілями та метою, що дозволяє підготувати особовий склад поліції до виконання службово-бойових завдань, зокрема й під час проведення поліцейських операцій і виконання завдань під час стабілізаційних заходів на деокупованих територіях нашої держави. Також у статті звертається увага на всебічне забезпечення та підготовку особового складу підрозділів Національної полії України, які безпосередньо беруть участь у проведенні поліцейських операцій та інших службово-бойових завдань. Як підсумок проведеної роботи визначено, що вдосконалення практичної підготовки поліцейських і військовослужбовців із використанням сучасних тренувальних систем (маркерної зброї) під час окремих навчальних дисциплін є необхідним, окреслені конкретні переваги використання маркерної зброї в освітньому процесі закладів вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України. The article, based on the analysis of the international experience of the training of policemen and military personnel in fire and tactical special training, considers the issues of organizing practical training and introducing modern special training systems into the educational process of higher education institutions with specific training conditions that belong to the sphere of management of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine (marker weapons), as well as the development of such systems by research and design institutions in Ukraine. The history of the emergence of marker weapons as a separate system aimed at improving the training of police officers/military personnel for the use of firearms during fire contact has been studied. Along with this, an analysis was conducted and examples of modern training systems (marker weapons) used in the training of police officers and other agencies abroad were analyzed, as well as the experience of using these systems in practical units of the National Police of Ukraine and the State Border Guard Service of Ukraine was analyzed. The principles of operation of marker weapons, the structure of the marker cartridge and the peculiarities of their use, as well as requirements for personal safety measures during the educational process. Particular attention is paid to the key elements of personnel training with the use of marker weapons and the features of conducting practical exercises with specific goals and objectives that allow preparing police personnel to perform official and combat tasks, including during police operations and the performance of tasks during stabilization measures in the de-occupied territories of our country. Along with this, the article draws attention to the comprehensive support and training of the personnel of the units of the National Police of Ukraine, which directly participate in the conduct of police operations and other service combat tasks. As a result of the work carried out, it was determined that the improvement of the practical training of police officers and military personnel using modern training systems (marker weapons) during certain educational disciplines is necessary, and the specific advantages of using marker weapons in the educational process of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine were outlined.
Документ
Темпоральні обмеження права щодо визнання особи безвісно відсутньою та оголошення її померлою під час воєнного стану
(Морська безпека та оборона, 2023) Маковій, Віктор Петрович; Makovii, Viktor
Метою статті є визначення сутності та змісту темпоральних обмежень права щодо визнання особи безвісно відсутньою й оголошення її померлою під час воєнного стану, зокрема через опрацювання теоретичного, нормативного й емпіричного матеріалу із зазначеного питання. Встановлено, що правові інститути визнання особи безвісно відсутньою й оголошення її померлою є проявом юридичної презумпції факту наявності фізичної особи в живих, у першому випадку, та факту наявності її смерті – у другому. Виокремлено коло осіб, які можуть реалізувати право на визнання особи безвісно відсутньою й оголошення її померлою. До останніх віднесено заінтересованих у контексті саме задоволення своїх інтересів матеріально правової природи, що випливає з відносин з особою, щодо якої ці презумпції мають бути застосовані. Тому визнано слушним сприйняття змісту цивільних правовідносин щодо визнання особи безвісно відсутньою чи оголошення її померлою через опосередковане залучення правового часу як складової частини механізму їх правового регулювання. Визначено місце темпоральних величин у правовій конструкції визнання особи безвісно відсутньою й оголошення її померлою за звичайних обставин, а також виокремлено відповідні особливості правового часу у правовому регулюванні наведених відносин під час дії воєнного стану. Окремо приділено увагу спрощенню вказаних процедур під час застосування правового статусу осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, зокрема тих, що є предметом цього дослідження. У зв’язку із чим надані законодавчі пропозиції щодо забезпечення реалізації принципу юридичної визначеності в унормуванні розглянутих правових інститутів. Також висловлені міркування щодо специфіки застосування правового часу у площині реалізації конструкції встановлення факту смерті особи в певний час у порівнянні з оголошенням особи померлою в умовах дії воєнного стану. The purpose of this article is to determine the essence and content of the temporal limitations of the right to recognize a person as missing and declare him dead during martial law, in particular through the development of theoretical, normative and empirical material on the specified issue. It has been established that the legal institutions of recognizing a person as missing and declaring him dead are a manifestation of the legal presumption of the fact of the existence of a physical person alive in the first case and the fact of his death in the second. The circle of persons who can exercise the right to recognize a person as missing and declare him dead has been singled out. The latter include those interested in the context of the satisfaction of their interests of a material and legal nature, arising from certain relationships with the person to whom these presumptions should be applied. Therefore, the perception of the content of civil legal relations regarding the recognition of a person as missing or declaring him dead due to the indirect involvement of legal time as a component of the mechanism of their legal regulation is recognized as correct. The place of temporal values in the legal construction of recognizing a person as missing and declaring him dead under normal circumstances is determined, as well as the corresponding features of legal time in the legal regulation of the above relations during the martial law are highlighted. Particular attention is paid to simplifying the specified procedures when applying the legal status of persons who have disappeared under special circumstances, in particular those that are the subject of this study. In connection with this, legislative proposals were provided to ensure the implementation of the principle of legal certainty in the regulation of the considered legal institutions. Considerations are also expressed regarding the specifics of the application of legal time in the area of implementing the construction of establishing the fact of a person’s death at a certain time in comparison with declaring a person dead under the conditions of martial law.
Документ
Деякі питання щодо впровадження зарубіжного досвіду країн НАТО з питань професійної підготовки "універсального бійця" для всіх військово-облікових спеціальностей Збройних сил України
(Морська безпека та оборона, 2023) Косаревська, Ольга Віталіївна; Kosarevska, Olha; Хілобок, Д.Р.; Khilobok, D.R.
Метою статті є аналіз стандартів Північноатлантичного альянсу (далі – НАТО) в оборонній сфері на прикладі індивідуальної фахової підготовки Корпусу морської піхоти Сполучених Штатів Америки як універсального чинника фізичної, психологічної та тактичної підготовки Збройних сил України (далі – ЗСУ) та воєнізованих підрозділів системи МВС України. Автори зазначають, що в існуючій системі стандартів НАТО в оборонній сфері найбільш вагоме місце займають саме стандарти фахової підготовки для всіх облікових спеціальностей видів військ Збройних сил України. Актуальність статті полягає у тому, що глобалізація військової агресії рф, що супроводжується чисельними жертвами серед цивільного населення, руйнуванням інфраструктури, наслідками якої стають техногенні екологічні катастрофи (як, наприклад, підрив Каховської ГЕС), викликає гостру необхідність в отримані від країн-союзниць Євросоюзу та членів НАТО не тільки фінансової підтримки, постачання сучасної військової техніки для ЗСУ, а й упровадження сучасних технологій та методик дієвої і швидкої підготовки військовослужбовців ЗСУ у складних умовах воєнного стану. У цьому сенсі стандарти країн-союзниць НАТО у сфері підготовки кадрів для органів військового управління, а також фахової, фізичної, психологічної та тактичної підготовки особового складу ЗСУ передбачають реформування сучасної освіти у сфері оборони в межах програм: – DEEP (Defence Education Enhancement Programme); – НАТО (MDMP) тощо. На підставі аналізу експертів у сфері адаптації стандартів НАТО до українських реалій найбільш дієвими засобами навчання у сфері оборони є: – проходження «Курсів лідерства вищого рівня» (за класифікацією: L-2 – тактичний рівень, L-3 – оперативний рівень, L-4 – стратегічний рівень); – індивідуальні курси базової військової підготовки облікових спеціальностей ЗСУ; – проведення сумісних із країнами-союзниками та членами НАТО тактичних занять тощо. У сучасних умовах визначення стратегічного курсу України на набуття повноправного членства в НАТО Міністерство оборони України сумісно з уповноваженими інституціями НАТО (як, наприклад, Офісом НАТО зі стандартизації) узгоджують приписи STANAG або STANREC у сфері військової освіти, професійної військової підготовки з метою нарощування боєздатності ЗСУ на шляху до проведення контрнаступу зі звільнення нашої країни від держави-агресора рф. The purpose of the article is to analyze the standards of the North Atlantic Alliance (hereinafter referred to as NATO) in the defense sphere on the example of individual professional training of the United States Marine Corps as a universal factor of physical, psychological and tactical training of the Armed Forces of Ukraine (hereinafter referred to as AFU) and paramilitary units of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. The authors note that in the existing system of NATO standards in the defense sector, the most important place is occupied by the standards of professional training for all accounting specialties of the Armed Forces of Ukraine. The relevance of the article is that the globalization of Russia’s military aggression, accompanied by numerous civilian casualties, destruction of infrastructure, resulting in man-made environmental disasters (such as the explosion of the Kakhovka hydroelectric power station), causes an urgent need to receive from the EU and NATO member states not only financial support, supply of modern military equipment for the Armed Forces, but also the introduction of modern technologies and methods of effective and rapid training of the Armed Forces in difficult war conditions. In this sense, the standards of NATO allies in the field of training for military command and control, as well as professional, physical, psychological and tactical training of the Armed Forces personnel, provide for the reform of modern defense education within the framework of programs: DEEP (Defense Education Enhancement Program); NATO (MDMP), etc. Based on the analysis of experts in the field of adaptation of NATO standards to Ukrainian realities, the most effective means of defense education are completion of the “Higher Level Leadership Courses” (by classification: L-2 – tactical level, L-3 – operational level, L-4 – strategic level); individual courses of basic military training for accounting specialties of the Armed Forces of Ukraine; joint tactical exercises with allied and NATO countries, etc. In the current conditions of determining Ukraine’s strategic course towards full membership in NATO, the Ministry of Defense of Ukraine, together with authorized NATO institutions (such as the NATO Standardization Office), coordinate the STANAG or STANREC prescriptions in the field of military education, professional military training, in order to increase the combat capability of the Armed Forces of Ukraine on the way to conducting a counter-offensive to liberate our country from the aggressor state of Russia.
Документ
Проблемні аспекти кредитних договорів в Україні та міжнародному просторі
(Морська безпека та оборона, 2023) Берназ-Лукавецька, О.М.; Bernaz-Lukavetska, O.M.; Кірсанов, О.В.; Kirsanov, O.V.
Стаття присвячена розгляду проблемних аспектів кредитних договорів в Україні та міжнародному просторі, зокрема виділяються особливості сторін кредитного договору, аналізуються види кредиторів, які виступають стороною кредитного договору, серед них іпотечні брокери, прямі кредитори та так звані вторинні кредитори. Установлено, що стрімкий розвиток ІТ вплинув і на появу нових видів кредитування. З’явився такий новий вид, як однорангове кредитування, або кредитування P2P, яке об’єднує позичальників із мережею інвесторів. На відміну від звичайного кредитора, інвестори, з якими пов’язані особи – група людей або компанія – ухвалюють рішення, фінансувати якусь позику чи ні. Хоча для оцінки заявки позичальника з отримання кредиту використовуються ті самі чинники та вимоги, що й для звичайного кредиту, які не завжди є жорсткими. Простими словами, однорангове кредитування – це тип платформи, який дозволяє учасникам позичати суми грошей, не покладаючись на звичайну фінансову установу для контролю транзакцій, та «приводить» інвесторів – як фізичних осіб, так і компанії – безпосередньо до осіб, яким потрібно позичити гроші. Натомість традиційні особисті кредити надходять від таких організацій, як банки, кредитні спілки чи онлайн-кредитори. Система P2P-кредитування, також відома як краудлендінг, або соціальне кредитування, об’єднує позичальників і кредиторів безпосередньо, зазвичай через вебсайт або додаток. Проаналізовано, що найчастіше позичальники використовують отримання грошових коштів у позику через свою кредитну картку, тому що це є зручним, безпроблемним способом задоволення фінансових потреб позичальника, який забезпечує швидкий доступ до готівки та не потребує великої кількості документів від позичальника щодо його фінансового стану. Усе це є можливим, якщо позичальник відповідає визначеним критеріям, а саме: має активну та дійсну картку в цьому банку, на даній кредитній картці відсутня заборгованість, позичальник є постійним клієнтом цього банку, має стабільний дохід ы позитивну кредитну історію, а в більшості країн це також і високий кредитний рейтинг. Зроблено висновок, що у зв’язку з досить стрімким процесом вступу України до Європейського Союзу необхідно пришвидшити процес внесення змін щодо вдосконалення чинного законодавства у сфері кредитування. Запровадити більш нові та зручні умови отримання кредитних коштів за допомогою інформаційних технологій. The article is devoted to the examination of problematic aspects of credit agreements in Ukraine and internationally, in particular, the features of the parties to the credit agreement are highlighted, the types of creditors who are parties to the credit agreement are analyzed, among them are mortgage brokers, direct creditors and so-called “secondary” creditors. It was established that the rapid development of IT also influenced the emergence of new types of lending. Peer-to peer or P2P lending has emerged, which connects borrowers with a network of investors. Unlike a conventional lender, investors are connected individuals – a group of people or a company – who make the decision whether or not to finance a particular loan. Although the same factors and requirements are used to evaluate the borrower’s application for a loan as for a conventional loan, which are not always strict Simply put, peer-to-peer lending is a type of platform that allows participants to borrow sums of money without relying on a conventional financial institution to control transactions and “brings” investors – both individuals and companies – directly to the people who need to borrow money. Instead, traditional personal loans come from organizations like banks, credit unions, or online lenders. P2P lending, also known as crowdlending or social lending, connects borrowers and lenders directly, usually through a website or app. It has been analyzed that borrowers most often use a loan through their credit card, because it is a convenient, hassle free way of meeting the borrower’s financial needs, which provides quick access to cash and does not require a large number of documents from the borrower regarding his financial condition. All this is possible if the borrower meets certain criteria, namely: he has an active and valid card in this bank, there is no debt on this credit card, the borrower is a regular customer of this bank, has a stable income and a positive credit history, and in most countries this as well as a high credit rating. It was concluded that in connection with the fairly rapid process of Ukraine’s accession to the European Union, it is necessary to speed up the process of introducing changes to improve the current legislation in the field of lending. To put into use newer and more convenient conditions for obtaining credit funds, using information technologies.
Документ
Проблеми визначення об'єктів діяльності поліції
(Морська безпека та оборона, 2023) Bokshorn, Anastasiia; Боксгорн, Анастасія Вікторівна; Voloshanivska, Tetiana; Волошанівська, Тетяна Володимирівна
Defining police activity as a specific state-authority activity of the National Police of Ukraine, regulated at the level of legislation, aimed at ensuring public safety and order, protection of human rights and freedoms, as well as the interests of society and the state and combating crime, as well as providing within the limits defined by law, of assistance services to persons who, for personal, economic, social reasons or as a result of emergency situations, need such assistance, the authors come to the conclusion that the objects of its influence are the behavior of subjects of social relations, which are targeted by measures of state coercion. The article analyzes individual aspects, namely public order, public interest, public safety, etc. Автори визначають поліцейську діяльність як урегульовану на рівні законодавства специфічну державно-владну діяльність Національної поліції України, спрямовану на гарантування публічної безпеки та порядку, охорону прав і свобод людини, а також інтересів суспільства та держави, протидію злочинності, а також надання в межах, визначених законом, послуг із допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги, і доходять висновку, що об’єктами її впливу виступає поведінка суб’єктів суспільних відносин, на яких спрямовані заходи державного примусу. У статті проаналізовано окремі аспекти, а саме громадський порядок, суспільний інтерес, публічну безпеку тощо.
Документ
Legal And Economic Principles of Activity of Public Authorities Under the Legal Regime of Martial Law
(International Journal of Religion, 2024) Vitvitskyi, Sergey; Rusetskyi, Anatoliі; Hovorov, Valerii; Vashchenko, Svitlana; Hanenko, Ihor; Ганенко, Ігор Сергійович
In modern society, the legal and economic principles of public authorities are given top priority. In the context of the martial law regime, public authorities face a number of new challenges, the solution of which requires balanced and comprehensive solutions of both legal and economic nature. Today, the specific conditions of martial law, along with social and economic issues, actualize security challenges that are of paramount importance both among the population of Ukraine in general and in the activities of public authorities. Interaction with the public on security issues is a powerful tool for improving the image of public authorities. An equally important issue in the field of public authorities is the issue of countering separatism in the public service under martial law. The solution to this problem is not only to improve the processes of bringing perpetrators to justice, but also to improve the national strategy of national-patriotic education, legislation regulating public service, education, civic activity, etc. У сучасному суспільстві правові та економічні засади діяльності органів державної влади є пріоритетними. В умовах дії режиму воєнного стану перед органами державної влади постає низка нових викликів, вирішення яких потребує виважених та комплексних рішень як правового, так і економічного характеру. Сьогодні специфічні умови воєнного стану, поряд із соціально-економічними проблемами, актуалізують безпекові виклики, які мають першочергове значення як серед населення України загалом, так і в діяльності органів державної влади. Взаємодія з громадськістю з питань безпеки є потужним інструментом підвищення іміджу органів державної влади. Не менш важливим питанням у сфері державної влади є питання протидії сепаратизму на державній службі в умовах воєнного стану. Вирішення цієї проблеми полягає не лише в удосконаленні процесів притягнення винних до відповідальності, а й у вдосконаленні національної стратегії національно-патріотичного виховання, законодавства, що регулює державну службу, освіту, громадську активність тощо.
Документ
Щодо міжнародного співробітництва у сфері боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів
(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-03-22) Ярмакі, Володимир Христофорович; Yarmaki, Volodymyr
Внесок мiжнародної iнституцiйної системи в загальну справу протидії незаконному обiгу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів з розвитком сучасного суспiльства буде перманентно зростати, і це обумовлено низкою факторів об’єктивного і суб’єктивного характеру. По-перше це негативні сторони науково-технічного прогресу, результатом яких є виникнення нових видів наркотичних засобів і особливо психотропних речовин. По-друге, це постійне налагодження зв’язків між злочинними угруповуваннями для виготовлення, транспортування, перевезення і збуту наркотичних засобів та психотропних речовин. По-третє, вживання наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів населенням, (а особливо підлітками), суттєво погіршує генофонд держав, значно підвищує криміногенну ситуацію на цих територіях. По-четверте, жодній державі не залежно від рівня її економічного і технічного розвитку, не під силу самостійно ефективно протидіяти викликам транснаціональної злочинності. The contribution of the international institutional system to the general cause of combating the illegal trafficking of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors will permanently increase with the development of modern society, and this is due to a number of factors of an objective and subjective nature. First of all, these are the negative aspects of scientific and technical progress, the result of which is the emergence of new types of narcotic drugs and especially psychotropic substances. Secondly, it is the constant establishment of ties between criminal groups for the production, transportation, transportation and sale of narcotic drugs and psychotropic substances. Thirdly, the use of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors by the population (and especially by teenagers) significantly worsens the gene pool of states and significantly increases the criminogenic situation in these territories. Fourthly, no state, regardless of the level of its economic and technical development, is capable of effectively countering the challenges of transnational crime on its own.